maandag 17 februari 2014

oude kinderboeken

 
Oude kinderboeken, ik vind ze geweldig!
Vooral als er mooie tekeningen (oftewel prenten) in staan.
Onlangs heb ik weer een paar juweeltjes gevonden:
 
 
Wie kent ze niet, de gouden boekjes.
Deze twee oude exemplaren zijn nog in prima staat.
Freddy's vriendje, nr. 32 van de gouden boekjes-reeks
Dit boekje is gedateerd 1950.
Het andere boekje is Het grote kleine boek, nr. 47 van de gouden boekjes-reeks.
Dit boekje is gedateerd 1962.
 
 
 Dit vind ik ook zo'n juweeltje.
Een schattig boekje van Annie M.G. Schmidt, Het hele schaap Veronica
met illustraties van Fiep Westendorp
met bijpassende kartonnen box (bijzonder!)
in prima staat - derde druk, 1972
 
 
Twee leesboekjes van Piet en Nel, met gekleurde platen van Rie Cramer, die vroeger (boekjes zijn van 1952) op de lagere school gebruikt werden. De boekjes zijn gebonden, compleet en hebben een dik papieren omslag. In de boekjes staat een stempel van een lagere school.
 
 
 Nog meer moois van Rie Cramer: het boek October
Het boek heeft een harde kaft en een linnen boekrug, 16 pagina's, 23 x 25 cm
met illustraties in rood, zwart en wit 
vier hele pagina's kleurenprenten
3e druk (ca. 1940)

Het boek is compleet de boekomslag is wel wat aangetast (zie foto)
verder nog in goede staat. De prenten zijn ook heel leuk om in te lijsten!

1 opmerking:

  1. Prachtig! Ik ben gek op oude kinderboeken...er staan al een aantal exemplaren bij mijn zoontje op zijn kamer...

    Fijne avond

    X Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen