zondag 5 januari 2014

Winacties

Je hebt het vast ook een keer gedaan, meedoen aan een winactie op twitter, facebook of via een blog. Ik heb het ook een paar keer gedaan en heb zelfs een keer wat gewonnen. Via een nieuwsbrief kon je je inschrijven voor diverse winacties van verschillende webshops. Een winactie trok m'n aandacht, een geweldige bakvorm van een pompoen. Daar heb ik toen aan mee gedaan en ik heb de bakvorm gewonnen! Wat was en ben ik er blij mee, want wat is het leuk om iets te winnen waar je echt blij mee bent.
 
Zelf zet ik ook af en toe een winactie voor m'n webshop online.Je hoopt natuurlijk op die manier nieuwe klanten aan te trekken. Een enkele keer via facebook of dit blog, maar ik heb het ook via een mamablog met verzamelde webshops gedaan. Zo ook de laatste keer. Na een tijdje kreeg ik het adres van de winnares. Nieuwsgierig als ik ben, kijk ik ook even op facebook wie de winnares is. Is het een jonge meid of een oudere dame. En ja hoor, het is er weer een, iemand die meedoet aan iedere winactie die je maar kunt bedenken, zelfs ingeschreven staat bij twee websites die alle winacties die online te vinden zijn aan je voorschotelt (de laatste tijd wordt facebook overstroomt door mensen met een account die facebook alleen gebruiken voor alle winacties). Op haar facebookpagina schrijft deze vrouw triomfantelijk dat ze sinds juni al zo'n 45 prijzen heeft gewonnen via internet. En 'yes, de eerste prijs van 2014 is ook weer binnen' (mijn pakketje dus). Een ding weet ik nu zeker, ik doe het niet meer, een winactie via facebook of een verzamelsite opzetten. Ik gun graag iemand een artikel uit mijn webshop, iemand die echt dat artikel wil hebben en er ook echt blij mee is. Niet om toe te voegen aan de prijzenkast omdat het inmiddels een sport is geworden om zoveel mogelijk te winnen. Ik maak me echt geen illusies dat iedere deelnemer aan een winactie een toekomstige klant is, maar dit ervaar ik toch als een kater.
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen