maandag 28 oktober 2013

brocante vondsten

 
 Afgelopen weekend ben ik weer op pad gegaan op zoek naar brocante en retro spullen.
Het leuke van zo'n zoektocht is, dat je nooit weet wat je tegenkomt.
Ik ging op zoek naar emaille keukenspullen, maar die heb ik deze keer niet gevonden.
 
Wat ik wél gevonden heb, is deze oude houten knikkerbaan.
De 'jodelbaan' van Homas is van 1963.
Uiteraard zelf even uitgeprobeerd en hij doet 't nog prima!
Inclusief 'tingeltje' van het trappetje :)
 

Deze blikken zijn ook 'nieuw' in de webshop.
Onder andere twee identieke beschuitblikken van Verkade

 
Dit grote ronde blik vind ik erg leuk.
Blauw, creme met rozen en goudkleurige accenten.

 
Snuffelen in bakken met oude boeken, heerlijk!
Mijn voorkeur gaat uit naar prentenboekjes, voornamelijk vanwege de leuke prenten.
Een boekje met tekeningen van Jetses (Ot & Sien) in kleur
en een boek met kolderliedjes van Toon Hermans met mooi zwarte prenten.
 

 
en last but not least:  oude houten bingostenen!
Alleen al om naar te kijken erg leuk.
Nu weet ik alleen nog niet wat ik er mee moet doen.
Verkopen of iets van maken?
 
 
Heb jij hét idee voor gebruik van deze bingostenen?
Plaats hieronder je reactie.
Mocht jouw idee gebruikt worden, dan krijg jij ook het artikel waarin het verwerkt wordt!
 
Fijne week!
groet, Annelies
 

1 opmerking:

  1. Op facebook zijn de volgende ideeën al geopperd:

    van Karin:

    Een hanger voor aan een ketting... het nummer zou een speciale betekenis kunnen hebben voor degene die het besteld! Of op een chunk plakken voor op zo'n drukkerarmband!

    Van Sylvia:

    - Gaatje in boren en dan met lintjes en kraaltjes tot hanger maken. Verjaardagssleutelhanger
    - Oorbellen voor de die hard bingo speler. ..als zo iemand bestaat
    - Als knoopjes op beenwarmer of gebreide sjawl

    BeantwoordenVerwijderen