maandag 10 juni 2013

Vintage & retro

Soms kom je lappen stof tegen,
waar je gewoonweg wat van moet maken.
Onderstaand kussenhoes is gemaakt van een (ongebruikte) lap
vintage stof. De applicatie van de Fabeltjeskrant komt
van een vintage theedoek.
Er is maar één exemplaar, dus uniek is in dit geval ook echt uniek. 
 

 

 
Van restanten lapjes designstoffen, maakte ik een patchwork hoes.
Centraal staat de retro strandafbeelding.
De hoes kreeg dan ook de naam 'summer' :)
De voorkant van de hoes is gequilt
en voorzien van applicaties en band.
 

details van kussenhoes Summer
 
Beide hoezen zijn 50 x 50 cm.
 

2 opmerkingen:

  1. Die bruine stof doet me denken aan mijn eigen kindertijd en het zal me niks verbazen als die bij iemand in mijn familie ooit ook gebruikt is, zo'n gevoel van bekendheid heb ik hierbij. Leuk nu zo in een nieuw jasje en in deze tijd waarin de jaren 60/70 zo in zijn... Hartelijke groet, Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie Joyce!
      Inderdaad, retro is in. Het moet wel bij je interieur passen, want het zijn niet de makkelijkste kleuren, donkerbruin en donkergroen.

      Verwijderen