zaterdag 9 maart 2013

Hollandse krans

 
Deze krans heb ik alvast gemaakt voor koninginnedag,
of koningsdag, voor aan de voordeur.
De basis is een metalen frame,
waar je repen stof of linten aan kunt bevestigen.
 
  
 De repen stof die ik gebruikt heb, zijn 15 cm lang en 2 cm breed.
Het meest ideaal is het gebruik van een quiltliniaal en een rolmes.
Mocht je deze niet hebben, dan kun je misschien
beter gebruik maken van linten.
Of als je heel veel geduld hebt, de repen knippen.
 

Je hebt behoorlijk veel repen nodig.
 
 
Maak de repen stof vast aan het frame
d.m.v. een simpele platte knoop.
Schuif de geknoopte repen dicht tegen elkaar aan,
dit voor een lekker vol effect.
 
 
 Ga zo door tot beide ringen bedekt zijn.
Het is niet moeilijk, maar het kost je wel wat tijd.
Bovendien is het een leuke oplossing voor al je restlapjes!
 
groet,
Annelies
 
p.s. de metalen ring is verkrijgbaar in de webshop
 
 

4 opmerkingen:

  1. Ha Annelies!

    was deze krans al eerder ergens tegengekomen... maar het blijft gaaf! Zo'n vrolijk effect! Hij staat nog op mijn creatieve to-do lijst, maar die is inmiddels zoooo lang dat ik niet weet of ik er aan toe kom ;-) hihi

    gaaf hoor!!!
    groetjes
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Karin,
      Dat kan hoor, het idee is zeker ook niet van mij!
      Op pinterest staan er ook een aantal.

      Verwijderen
  2. Ziet er mooi uit! Je hebt goed je best gedaan.
    Staat vast leuk aan je voordeur!
    Lieve groetjes Wanda

    BeantwoordenVerwijderen