zondag 25 maart 2012

wie zaait...

... zal oogsten!

Het moestuinseizoen is weer begonnen.
Na een periode van rust, komt er nu een periode van zaaien,
verplanten, uitdunnen, schoffelen, spitten en het leukste: oogsten.
Er is niets lekkerder dan groente en fruit uit eigen tuin.

Vandaag een en ander voorgezaaid in de platte bak,
door de glasplaten kunnen de zaadjes lekker snel ontkiemen.
Deze week gaat onze "moestuinbuurman" met een frees door de tuin,
dus dat scheelt ons een hoop spitwerk ;-)
Daarna kan er ook in de volle grond gezaaid en gepoot worden.


bosui, wilde rucola, gemengde pluksla,
prei, gemengde radijs en tomaat in de platte bak


de knoflook heeft overwinterd en is bijna klaar



de pruimenboom wordt ook weer lekker groen


nog eventjes wachten en dan kan de rabarber geoogst worden

Naast de groente en fruit ook een veldje met zonnebloemen,
zomerbloemen en veldboeket.
Zo hoop ik straks altijd een bloemetje te hebben!

4 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je je eigen groenten en fruit kan kweken! En ook een leuk bosje bloemen op de tafel is natuurlijk niet mis.

    Fijne zondag!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk toch, een moestuin! Later als ik groot ben wil ik er ook één! :-) Veel plezier Annelies!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar (3 jaar geleden ;)) Ik probeer nu wat eetbaars te tuinieren tussen de siertuin door :) Heel veel moestuinplezier, daar kan geen supermarkt tegenop!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! Ik ben ook weer begonnen ;) veel plezier, je hebt mooi weer! Groetjes, Anouska

    BeantwoordenVerwijderen