zondag 19 februari 2012

fladderend richting de lente

Nu de strenge vorst achter de rug is, verlang ik nog meer naar het voorjaar.
Het schaatsen was heerlijk en we hebben er van genoten, maar nu de schaatspret voorbij is, mag het heel snel voorjaar worden!
Op het blog van Sweet Paul kwam ik weer zo'n leuk idee tegen om het voorjaar al een beetje in huis te halen.

Photo by Alexandra Grablewski

Het idee is heel simpel: een takje wordt met behulp van een lijmpistool vastgemaakt aan een (oud) schoteltje. De vlinders die hier gebruikt zijn, zijn simpel gevonden via Google afbeeldingen en uitgeprint. Ze zijn daarna geplakt op de tak en het geheel kan onder een stolp. Een plaatje toch! Na de verbouwing van de woonkamer (nog volop in gang) ga ik dit zeker maken!

Wil je liever gebruik maken van kant-en-klare vlinders? Kijk dan eens in de webshop van Het Zijstraatje. De vlinders zijn gemaakt van dun stevig plastic en verkrijgbaar in diverse kleuren/uitvoeringen.

detail foto
foto: Het Zijstraatje

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee en laat ik nou net een nog veel goedkopere oplossing hebben, want ik heb toevallig zelf net bij de Action (geweldige winkel!) een 3d stickervelletje gekocht met hele lieve en ook mooi uitziende vlinders gekocht. En het koste heel weinig, durf even geen bedrag te noemen, maar dacht rond de 80cent. Dus om snel mee aan de slag te gaan...is dit misschien een optie? Maar hij is heel erg leuk ook met andere diertjes of kleine bloemetjes, alles onder zo'n stolp maakt het speciaal.
    Groetjes, Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee! Van mij mag het voorjaar ook komen nu de schaatspret voorbij is.

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen