dinsdag 1 november 2011

Sint, horror of nostalgie?

Afgelopen zondag heb ik gekeken naar de film Sint (met man en zonder kinderen!).
Na alle commotie vorig jaar omtrent deze horrorfilm van Dick Maas, was mijn nieuwsgierigheid toch wel gewekt en voor een spannende film wil ik best even zitten.
Bovendien, bij Dick Maas denk ik aan de film Amsterdamned, een spannende film met een goede verhaallijn, die ik al verschillende malen heb gezien.
Daarom had ik van de film Sint ook hoge verwachtingen. Dat een horrorfilm toch iets anders is dan een thriller, werd me al snel duidelijk. Afhakken van hoofden en doorklieven van lichamen was schering en inslag (en dat ook nog vol in beeld, niets wordt aan de fantasie overgelaten). Daarbij was het verhaal zo ongeloofwaardig, dat ik tussen het gluren door mijn vingers door, ook nog eens de lachstuipen kreeg.

Nee, dan toch liever de goede Sint, een vriendelijke oude man die nog geen mug doodslaat.
Mijn Sint-horror-uitstapje moet ik maar snel vergeten.


Zo zien we de Sint en zijn pieten toch liever?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten