dinsdag 6 september 2011

papegaaiduiker

Er zijn van die dieren die je hart doen smelten.
Dan heb ik het nu even niet over de huisdieren, maar over dieren "in het wild". (In mijn geval heb ik ze dus nog nooit in het wild gezien, maar wel in de dierentuin)
Zo heb ik een zwak voor stokstaartjes en prairiehondjes: fotogenieke beestjes die in de dierentuin uitgebreid voor je poseren.

Nog zo'n dier dat in de categorie grappig valt, is de papegaaiduiker (ook wel puffin genoemd). Niet voor niets wordt hij soms de clown der zeevogels genoemd.
Sinds mijn ouders in IJsland met vakantie waren en mijn vader zelfs met het dier in zijn handen op de foto staat (o.k. het beestje was dan wel dood, maar dat mag de pret niet drukken) heb ik ook een zwak voor deze clown. Mocht je niet naar het noorden gaan met vakantie, de papegaaiduiker is ook te zien in het Oceanium van Diergaarde Blijdorp. Zelf heb ik de papegaaiduiker van stofjes gemaakt naar een ontwerp van Tilda.

Blij was ik dan ook met deze kaart die ik zag van de leuke Belgische webshop papiermier.


Er zijn nog meer mooie, met een retro-knipoog, kaarten van deze ontwerper (Tom Frost).  De kaarten zijn afgewerkt in de stijl van tradionele zeefdruk.
Zo mooi, dat ze niet misstaan in een lijstje aan de muur.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten